”Återigen hör jag människor omkring mig spekulera kring min identitet”

i Aktuellt/Dagens Medielunch

Onsdag den 21 mars
Grand Escalier. Har jag missat nånting eller finns det ingen stor trappa? Vid första anblicken känns varudeklarationen lika falsk som när Vigor Sörman orerar om räckvidden på YouTube. Men okej, de har åtminstone en gångbar rôtikyckling, och det är relativt underhållande att från fåtöljerna på balkongen se Anitha Schulman skrida fram genom Sturegallerian som om hon vore en riktig kändis. Om självinsikt är ett mått på framgång kommer den svenska sociala-medieelitens bubbla spricka snabbare än Instagramalgoritmen hinner säga ”don’t quit your day job”. Vad jobbar du med sa du..?

Det är relativt underhållande att uppe från fåtöljerna på Grand Escalier se Anitha Schulman skrida fram genom Sturegallerian som om hon vore en riktig kändis


Torsdag den 22 mars

Collin-posten från förra veckan tog verkligen skruv. Återigen hör jag människor omkring mig spekulera kring min identitet, över såväl glorifierade fulpizzor på Brillo som en ”trendsäker” Cappuccino på Eatly. Ja jag vet, men det är faktiskt för mycket begärt att förvänta sig italiensk kaffekompetens av en identitslös OMD-junior. Ville jag göra karriär hade jag antagligen varit smickrad, nu känns det mest obekvämt och lite skrämmande. Har branschen verkligen ingenting annat att prata om? Typ CPC med sub-optimering utifrån semikvalitativ kontext? Min mest narcissistiska sida njuter förstås i fulla drag, men likt Allers printsäljare är jag också smärtsamt medveten om en av de äldsta av sanningar: Den att högmod går före fall.